Спасибо!
Подробнее о работе
Гарантия сервиса Автор24
Уникальность не ниже 50%
A priority is stable political and economic development of Russia is to improve the quality of adopted laws, as well as improving the effectiveness of legislation in General. Results of enforcement activities and the stability of the state legal system have a significant influence on the content of legislative acts. Legal expertise of draft legislation acts as a significant tool that provides a high degree of quality of legislative material.
Оглавление
Сравнительно-правовые характеристики правовой экспертизы законопроектов в России и зарубежных странах 3
Comparative legal characteristics of the legal expertise of draft laws in Russia and foreign countries 3
Список литературы 9
Bibliography 11
Информация об авторе 13
Information about the author 13
Сравнительно-правовые характеристики правовой экспертизы законопроектов в России и зарубежных странах
Comparative legal characteristics of the legal expertise of draft laws in Russia and foreign countries
Приоритетным фактором стабильного политического и экономического развития России является улучшение качества принимаемых законов, а также повышение эффективности законодательства в целом. Результаты правоприменительной деятельности и устойчивость правовой системы государства оказывают существенное влияние на содержание принимаемых нормативно-правовых актов. Правовая экспертиза законопроектов выступает значительным инструментом, который обеспечивает высокую степень качества законодательного материала.
Список литературы
1. Федеральный закон от 17.07.2009 N 172-ФЗ (ред. от 21.10.2013) "Об антикоррупционной экспертизе нормативных правовых актов и проектов нормативных правовых актов". "Собрание законодательства РФ", 20.07.2009, N 29, ст. 3609.
2. Федеральный закон от 17.01.1992 N 2202-1 (ред. от 19.12.2016) "О прокуратуре Российской Федерации". "Собрание законодательства РФ", 20.11.1995, N 47, ст. 4472.
3. Федеральный закон от 05.04.2013 N 41-ФЗ (ред. от 07.02.2017) "О Счетной палате Российской Федерации". "Собрание законодательства РФ", 08.04.2013, N 14, ст. 1649.
4. Указ Президента РФ от 28.05.2004 N 699 (ред. от 25.07.2014) "Об утверждении Положения о Государственно-правовом управлении Президента Российской Федерации". "Собрание законодательства РФ", 31.05.2004, N 22, ст. 2147.
5. Постановление ГД ФС РФ от 22.01.1998 N 2134-II ГД (ред. от 10.02.2017) "О Регламенте Государственной Думы Федерального Собрания Российской Федерации". "Собрание законодательства РФ", 16.02.1998, N 7, ст. 801.
6. Дорохов А.Н. Заявление прокурора в суд как способ устранения коррупциогенного фактора из нормативного правового акта // Экспертиза нормативных правовых актов и их проектов на предмет коррупциогенности: содержание, значение, методика проведения: Сб. статей. М., 2010. – с. 74.
7. Карасев В.А. Правовая экспертиза законопроектов: методологический аспект // Сводный реферативный сборник журнала «Представительная власть – XXI век: законодательство, комментарии, проблемы, № 1-4. – М. 2010. – с. – 18.
8. Корткова О.А. Экспертиза законодательства как составляющая правового мониторинга // Вестник ТГУ, выпуск 8 (148), 2015. – с. 99-105.
9. Титов Н.С. Экспертиза проектов нормативных правовых актов: опыт, виды и стратегические перспективы // Юридическая техника. 2015. № 9. С. 747–753.
10. Худойкина Т.В., Лукьянов А.А. Технико-юридическая экспертиза как форма оценки качества законопроектов и законодательных актов // Пробелы в российском законодательстве. 2011. № 6. С. 41–44.
11. Юлегина Е.И. Антикоррупционная, правовая, криминологическая экспертиза нормативных правовых актов (сравнительный анализ) // Актуальные проблемы экономики и права. 2014. № 13. С. 197–206.
Bibliography
1. Federal Law of 17.07.2009 N 172-FZ (ed. Of 10.21.2013) "On the anti-corruption expertise of legal acts and draft laws and regulations." "Collection of the legislation of the Russian Federation", 20.07.2009, N 29, Art. 3609.
2. The federal law from 17.01.1992 N 2202-1 (ed. Of 19.12.2016) "On the Prosecutor's Office of the Russian Federation." "Collection of the legislation of the Russian Federation", 20.11.1995, N 47, Art. 4472.
3. The federal law from 05.04.2013 N 41-FZ (ed. From 02.07.2017) "On the Accounts Chamber of the Russian Federation." "Collection of the legislation of the Russian Federation", 08.04.2013, N 14, Art. 1649.
4. Presidential Decree of 28.05.2004 N 699 (ed. From 07.25.2014) "On Approval of the State Legal Department of the President of the Russian Federation." "Collection of the legislation of the Russian Federation", 31.05.2004, N 22, Art. 2147.
5. The State Duma of the Russian Federation Decree of 22.01.1998 N 2134-II GD (ed. From 02.10.2017) "On the Regulations of the State Duma of the Federal Assembly of the Russian Federation." "Collection of the legislation of the Russian Federation", 16.02.1998, N 7, Art. 801.
6. Dorokhov A.N. Statement by the prosecutor to the court as a way to eliminate the factor of corruption of the regulatory legal act // Examination of normative legal acts and their projects on the subject of corruption: the content, the value of the technique: Coll. articles. M., 2010. - p. 74.
7. Karasev V.A. Legal examination of bills: methodological aspect // Consolidated abstract collection of the journal "Representative Power - XXI Century: Legislation, comments, concerns, number 1-4. - M., 2010. - p. – 18.
8. Kortkova O.A. Examination of the legislation as part of legal monitoring // Vestnik TSU, Issue 8 (148), 2015. - p. 99-105.
9. Titov N.S. Examination of draft regulations: experiences, views and policy perspectives // Legal Technology. 2015. № 9. p. 747-753.
10. Hudoykina T.V., Lukyanov A.A. Technical and legal examination as a form of evaluation of the quality of draft laws and legislative acts // Gaps in Russian legislation. 2011. № 6. p. 41-44.
11. Yulegina E.I. Anti-corruption, legal, criminological examination of normative legal acts (the comparative analysis) // Actual problems of Economics and Law. 2014. № 13. p. 197-206.
Не подошла эта работа?
Закажи новую работу, сделанную по твоим требованиям
A priority is stable political and economic development of Russia is to improve the quality of adopted laws, as well as improving the effectiveness of legislation in General. Results of enforcement activities and the stability of the state legal system have a significant influence on the content of legislative acts. Legal expertise of draft legislation acts as a significant tool that provides a high degree of quality of legislative material.
Оглавление
Сравнительно-правовые характеристики правовой экспертизы законопроектов в России и зарубежных странах 3
Comparative legal characteristics of the legal expertise of draft laws in Russia and foreign countries 3
Список литературы 9
Bibliography 11
Информация об авторе 13
Information about the author 13
Сравнительно-правовые характеристики правовой экспертизы законопроектов в России и зарубежных странах
Comparative legal characteristics of the legal expertise of draft laws in Russia and foreign countries
Приоритетным фактором стабильного политического и экономического развития России является улучшение качества принимаемых законов, а также повышение эффективности законодательства в целом. Результаты правоприменительной деятельности и устойчивость правовой системы государства оказывают существенное влияние на содержание принимаемых нормативно-правовых актов. Правовая экспертиза законопроектов выступает значительным инструментом, который обеспечивает высокую степень качества законодательного материала.
Список литературы
1. Федеральный закон от 17.07.2009 N 172-ФЗ (ред. от 21.10.2013) "Об антикоррупционной экспертизе нормативных правовых актов и проектов нормативных правовых актов". "Собрание законодательства РФ", 20.07.2009, N 29, ст. 3609.
2. Федеральный закон от 17.01.1992 N 2202-1 (ред. от 19.12.2016) "О прокуратуре Российской Федерации". "Собрание законодательства РФ", 20.11.1995, N 47, ст. 4472.
3. Федеральный закон от 05.04.2013 N 41-ФЗ (ред. от 07.02.2017) "О Счетной палате Российской Федерации". "Собрание законодательства РФ", 08.04.2013, N 14, ст. 1649.
4. Указ Президента РФ от 28.05.2004 N 699 (ред. от 25.07.2014) "Об утверждении Положения о Государственно-правовом управлении Президента Российской Федерации". "Собрание законодательства РФ", 31.05.2004, N 22, ст. 2147.
5. Постановление ГД ФС РФ от 22.01.1998 N 2134-II ГД (ред. от 10.02.2017) "О Регламенте Государственной Думы Федерального Собрания Российской Федерации". "Собрание законодательства РФ", 16.02.1998, N 7, ст. 801.
6. Дорохов А.Н. Заявление прокурора в суд как способ устранения коррупциогенного фактора из нормативного правового акта // Экспертиза нормативных правовых актов и их проектов на предмет коррупциогенности: содержание, значение, методика проведения: Сб. статей. М., 2010. – с. 74.
7. Карасев В.А. Правовая экспертиза законопроектов: методологический аспект // Сводный реферативный сборник журнала «Представительная власть – XXI век: законодательство, комментарии, проблемы, № 1-4. – М. 2010. – с. – 18.
8. Корткова О.А. Экспертиза законодательства как составляющая правового мониторинга // Вестник ТГУ, выпуск 8 (148), 2015. – с. 99-105.
9. Титов Н.С. Экспертиза проектов нормативных правовых актов: опыт, виды и стратегические перспективы // Юридическая техника. 2015. № 9. С. 747–753.
10. Худойкина Т.В., Лукьянов А.А. Технико-юридическая экспертиза как форма оценки качества законопроектов и законодательных актов // Пробелы в российском законодательстве. 2011. № 6. С. 41–44.
11. Юлегина Е.И. Антикоррупционная, правовая, криминологическая экспертиза нормативных правовых актов (сравнительный анализ) // Актуальные проблемы экономики и права. 2014. № 13. С. 197–206.
Bibliography
1. Federal Law of 17.07.2009 N 172-FZ (ed. Of 10.21.2013) "On the anti-corruption expertise of legal acts and draft laws and regulations." "Collection of the legislation of the Russian Federation", 20.07.2009, N 29, Art. 3609.
2. The federal law from 17.01.1992 N 2202-1 (ed. Of 19.12.2016) "On the Prosecutor's Office of the Russian Federation." "Collection of the legislation of the Russian Federation", 20.11.1995, N 47, Art. 4472.
3. The federal law from 05.04.2013 N 41-FZ (ed. From 02.07.2017) "On the Accounts Chamber of the Russian Federation." "Collection of the legislation of the Russian Federation", 08.04.2013, N 14, Art. 1649.
4. Presidential Decree of 28.05.2004 N 699 (ed. From 07.25.2014) "On Approval of the State Legal Department of the President of the Russian Federation." "Collection of the legislation of the Russian Federation", 31.05.2004, N 22, Art. 2147.
5. The State Duma of the Russian Federation Decree of 22.01.1998 N 2134-II GD (ed. From 02.10.2017) "On the Regulations of the State Duma of the Federal Assembly of the Russian Federation." "Collection of the legislation of the Russian Federation", 16.02.1998, N 7, Art. 801.
6. Dorokhov A.N. Statement by the prosecutor to the court as a way to eliminate the factor of corruption of the regulatory legal act // Examination of normative legal acts and their projects on the subject of corruption: the content, the value of the technique: Coll. articles. M., 2010. - p. 74.
7. Karasev V.A. Legal examination of bills: methodological aspect // Consolidated abstract collection of the journal "Representative Power - XXI Century: Legislation, comments, concerns, number 1-4. - M., 2010. - p. – 18.
8. Kortkova O.A. Examination of the legislation as part of legal monitoring // Vestnik TSU, Issue 8 (148), 2015. - p. 99-105.
9. Titov N.S. Examination of draft regulations: experiences, views and policy perspectives // Legal Technology. 2015. № 9. p. 747-753.
10. Hudoykina T.V., Lukyanov A.A. Technical and legal examination as a form of evaluation of the quality of draft laws and legislative acts // Gaps in Russian legislation. 2011. № 6. p. 41-44.
11. Yulegina E.I. Anti-corruption, legal, criminological examination of normative legal acts (the comparative analysis) // Actual problems of Economics and Law. 2014. № 13. p. 197-206.
Купить эту работу vs Заказать новую | ||
---|---|---|
0 раз | Куплено | Выполняется индивидуально |
Не менее 40%
Исполнитель, загружая работу в «Банк готовых работ» подтверждает, что
уровень оригинальности
работы составляет не менее 40%
|
Уникальность | Выполняется индивидуально |
Сразу в личном кабинете | Доступность | Срок 1—5 дней |
700 ₽ | Цена | от 200 ₽ |
Не подошла эта работа?
В нашей базе 4208 Статей — поможем найти подходящую