Автор24

Информация о работе

Подробнее о работе

Страница работы

Контрольная работа для обучающихся по специальности 26.03.02 Кораблестроение, профиль Судовые энергетические установки A. Translate th

  • 5 страниц
  • 2020 год
  • 0 просмотров
  • 0 покупок
Автор работы

gorod82

Знаю немецкий и английский языки. Опыт работы более 15 лет.

400 ₽

Работа будет доступна в твоём личном кабинете после покупки

Гарантия сервиса Автор24

Уникальность не ниже 50%

Фрагменты работ

Контрольная работа для студентов,
обучающихся по специальности 26.03.02 Кораблестроение,
профиль Судовые энергетические установки



A. Translate the texts.

Text 1. Ship Design and Construction
Ships are large, complex vehicles which must be self-sustaining in their environment for long periods with a high degree of reliability. A ship is the product of three main areas of skill, those of the naval architect, the navigating officer (deck officer) and the marine engineer (engineering officer).
The naval architect is concerned with the hull, its construction, form, habitability and ability to endure its environment. The navigating officer is responsible for safe navigation of the ship, and its cargo operations. The marine engineer is responsible for the various systems which propel and operate the ship. More specifically, this means the machinery required for propulsion, steering, anchoring and ship securing, cargo handling, air conditioning, power generation and its distribution.
There are two main parts of a ship: the hull and the machinery. The hull is the actual shell of the ship including her superstructure. The machinery includes not only the main engines required to drive her but also the auxiliary machinery (boilers, generators, etc.) used for manoeuvring purposes, steering, mooring, cargo handling and for various other services, e.g. the electrical installations, winches and refrigerating plant. The rear portion of the ship is called the after end or stern. When moving stern first, the vessel is said to be moving astern. The front portion of the ship is called the fore end, whilst the extreme forward end is called the bow. When moving bow first, the vessel is said to be moving ahead. Fore and aft are generally used for directional purposes. The area between the forward and aft portions of the vessel is called amidships. The maximum breadth of the vessel, which is found in the amidships body, is known as the beam.
Many modern cargo and passenger liners have a transverse propulsion unit or bow thruster in the bows. Its purpose is to give greater manoeuvrability in confined waters, e.g. ports, and so reduce or eliminate the need for tugs. The rudder, which enables the vessel to maintain her course, is situated right aft. The bulbous bow can improve passenger and crew comfort, as it can reduce pitching in heavy seas and has been provided in tankers, bulk carriers, and modern cargo liners to increase speed when in ballast.
The modern tendency is to have large unobstructed holds with mechanically operated hatch covers, both for the speedy handling of cargo, and to reduce turn-round time to a minimum. A ship’s actual design and number of decks depend on the trade in which the ship will play. A tramp, carrying shipments of coal or ore, will be a single deck vessel with large unobstructed hatches to facilitate loading and discharge. A cargo liner carrying a variety of cargo in relatively small consignments would have 'tween decks to facilitate stowage. If such a vessel also conveyed wood and other commodities of high stowage factor, a shelter deck would be provided. Additionally, container ships are equipped with specially designed holds with cells or slots to facilitate speedy container handling using shore-based lifting gear.

Текст 1. Проектирование и строительство судов
Корабли — это огромные, сложные транспортные средства, которые должны быть самоподдерживающимися в своей среде в течение долгого времени с высокой степенью надежности. Корабль - это продукт деятельности трех основных областей мастерства: корабельного инженера, штурмана (офицера палубы) и морского инженера (инженера).
Корабельный инженер занимается

Форма заказа новой работы

Не подошла эта работа?

Закажи новую работу, сделанную по твоим требованиям

Оставляя свои контактные данные и нажимая «Заказать Контрольную работу», я соглашаюсь пройти процедуру регистрации на Платформе, принимаю условия Пользовательского соглашения и Политики конфиденциальности в целях заключения соглашения.

Фрагменты работ

Контрольная работа для студентов,
обучающихся по специальности 26.03.02 Кораблестроение,
профиль Судовые энергетические установки



A. Translate the texts.

Text 1. Ship Design and Construction
Ships are large, complex vehicles which must be self-sustaining in their environment for long periods with a high degree of reliability. A ship is the product of three main areas of skill, those of the naval architect, the navigating officer (deck officer) and the marine engineer (engineering officer).
The naval architect is concerned with the hull, its construction, form, habitability and ability to endure its environment. The navigating officer is responsible for safe navigation of the ship, and its cargo operations. The marine engineer is responsible for the various systems which propel and operate the ship. More specifically, this means the machinery required for propulsion, steering, anchoring and ship securing, cargo handling, air conditioning, power generation and its distribution.
There are two main parts of a ship: the hull and the machinery. The hull is the actual shell of the ship including her superstructure. The machinery includes not only the main engines required to drive her but also the auxiliary machinery (boilers, generators, etc.) used for manoeuvring purposes, steering, mooring, cargo handling and for various other services, e.g. the electrical installations, winches and refrigerating plant. The rear portion of the ship is called the after end or stern. When moving stern first, the vessel is said to be moving astern. The front portion of the ship is called the fore end, whilst the extreme forward end is called the bow. When moving bow first, the vessel is said to be moving ahead. Fore and aft are generally used for directional purposes. The area between the forward and aft portions of the vessel is called amidships. The maximum breadth of the vessel, which is found in the amidships body, is known as the beam.
Many modern cargo and passenger liners have a transverse propulsion unit or bow thruster in the bows. Its purpose is to give greater manoeuvrability in confined waters, e.g. ports, and so reduce or eliminate the need for tugs. The rudder, which enables the vessel to maintain her course, is situated right aft. The bulbous bow can improve passenger and crew comfort, as it can reduce pitching in heavy seas and has been provided in tankers, bulk carriers, and modern cargo liners to increase speed when in ballast.
The modern tendency is to have large unobstructed holds with mechanically operated hatch covers, both for the speedy handling of cargo, and to reduce turn-round time to a minimum. A ship’s actual design and number of decks depend on the trade in which the ship will play. A tramp, carrying shipments of coal or ore, will be a single deck vessel with large unobstructed hatches to facilitate loading and discharge. A cargo liner carrying a variety of cargo in relatively small consignments would have 'tween decks to facilitate stowage. If such a vessel also conveyed wood and other commodities of high stowage factor, a shelter deck would be provided. Additionally, container ships are equipped with specially designed holds with cells or slots to facilitate speedy container handling using shore-based lifting gear.

Текст 1. Проектирование и строительство судов
Корабли — это огромные, сложные транспортные средства, которые должны быть самоподдерживающимися в своей среде в течение долгого времени с высокой степенью надежности. Корабль - это продукт деятельности трех основных областей мастерства: корабельного инженера, штурмана (офицера палубы) и морского инженера (инженера).
Корабельный инженер занимается

Купить эту работу

Контрольная работа для обучающихся по специальности 26.03.02 Кораблестроение, профиль Судовые энергетические установки A. Translate th

400 ₽

или заказать новую

Лучшие эксперты сервиса ждут твоего задания

от 200 ₽

Гарантии Автор24

Изображения работ

Страница работы
Страница работы
Страница работы

Понравилась эта работа?

или

13 июля 2022 заказчик разместил работу

Выбранный эксперт:

Автор работы
gorod82
4.7
Знаю немецкий и английский языки. Опыт работы более 15 лет.
Купить эту работу vs Заказать новую
0 раз Куплено Выполняется индивидуально
Не менее 40%
Исполнитель, загружая работу в «Банк готовых работ» подтверждает, что уровень оригинальности работы составляет не менее 40%
Уникальность Выполняется индивидуально
Сразу в личном кабинете Доступность Срок 1—5 дней
400 ₽ Цена от 200 ₽

5 Похожих работ

Контрольная работа

Вариант 2 Задание 1. Перепишите и переведите предложения с английского на русский. 1. Protocols are sets of rules that machines follow to complete ta

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
500 ₽
Контрольная работа

Контрольная работа по английскому языку

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
300 ₽
Контрольная работа

Контрольная работа по предмету теория перевода английского языка

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
500 ₽
Контрольная работа

Контрольная работа по английскому языку

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
270 ₽
Контрольная работа

Alloys

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
134 ₽

Отзывы студентов

Отзыв Елена Гринева1 об авторе gorod82 2017-11-09
Контрольная работа

все хорошо!

Общая оценка 5
Отзыв настягор об авторе gorod82 2017-10-04
Контрольная работа

СПАСИБО ОГРОМНОЕ!!!! ВЫ ЛУЧШАЯ)))))))

Общая оценка 5
Отзыв Женя13 об авторе gorod82 2019-02-11
Контрольная работа

Спасибо!!!

Общая оценка 5
Отзыв Алексей Михайлов об авторе gorod82 2018-07-30
Контрольная работа

Отлично!

Общая оценка 5

другие учебные работы по предмету

Готовая работа

Концепт "помощь" в британской и американской культуре

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
500 ₽
Готовая работа

Climate Strategies of "Big Oil" Companies Under the Global Energy Transition

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
1500 ₽
Готовая работа

Реализация концепта «закон» в английских и русских юридических текстах

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2500 ₽
Готовая работа

РЕКЛАМА БРИТАНСКИХ ГАЗЕТ КАК РЕСУРС ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОЙ ФРАЗЕОЛОГИИ

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
7000 ₽
Готовая работа

ВЛИЯНИЕ ОФИСНОЙ ЖАРГОННОЙ ЛЕКСИКИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА НА ФОРМИРОВАНИЕ ПСЕВДОДЕЛОВОГО СТИЛЯ РЕЧИ

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
300 ₽
Готовая работа

Topic: Board of directors’ features that increase value of international M&A deals in beverage industry in 2010-2020. An example by Campari.

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2500 ₽
Готовая работа

Проблемы локализации англоязычных рекламных текстов для русскоязычной аудитории

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2000 ₽
Готовая работа

The Program for Optical Flow Estimation Based on Deep Learning Approaches

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2000 ₽
Готовая работа

Democracy, Income Inequality and the Resource Curse: Investigation of Causality

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2500 ₽
Готовая работа

Post-retirement survival strategies of low-income pensioners in Ghana

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2500 ₽
Готовая работа

Сохранение модальных средств в переводе новостных статей с английского языка на русский

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2500 ₽
Готовая работа

Innovations in Customer Relationship Management systems and their impact on business processes

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2500 ₽