Автор24

Информация о работе

Подробнее о работе

Страница работы

Контрольная работа по английскому языку

  • 3 страниц
  • 2016 год
  • 368 просмотров
  • 0 покупок
Автор работы

KsenijaM

На данный момент не беру заказы в работу

250 ₽

Работа будет доступна в твоём личном кабинете после покупки

Гарантия сервиса Автор24

Уникальность не ниже 50%

Фрагменты работ

Контрольная работа №1. Шифр №772
Вариант 1
I. Перепишите предложения. Укажите подлежащее, подчеркнув его одной чертой, а сказуемое – двумя. Переведите предложения.
1. We have many various electric devices in our houses.
2. Scientists constructed more powerful generators at the Krasnoyarskaya station.
3. An internal combustion engine needs a cooling device to prevent damage by excessive heat.

II. Перепишите следующие предложения. Подчеркните в них местоимения и определите их тип: личные или притяжательные. Переведите предложения.
1. It is impossible to imagine our civilization without electricity.
2. When you stand near a working engine you feel it vibrate.
3. The inventor was demonstrating his new device, with the workers watching its operation attentively.

III. Заполните таблицу, образовав степени сравнения имен прилагательных.
positive comparative superlative
1 long
2 more powerful
3 (the) least
4 expensive
5 tinier

IV. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое в Simple и определите его время (Present, Past или Future). Переведите предложения.
1. Motor cars maintained the speed of 60km within the city limits.
2. Electricity will be the energy of the future.
3. The workers use powerful machinery to assemble these huge units.

V. Перепишите следующие предложения, подчеркните ParticipleI и установите функции (определение, обстоятельство, часть сказуемого). Переведите предложения.
1.Rubbing glass with silk produces static electricity.
2. A Japanese company is planning to install several more electronic devices on the car instrument panel.
3. Generator is a device converting mechanical energy into a flow of electric current.

VI. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое в Continuous и определите его время (Present, Past или Future). Переведите предложения.
1. Scientists are working on the modification of known machinery.
2. For a long time scientists were looking for ways to convert fuel directly into power.
3. This laboratory will be developing an electronic monitoring system for cars.
XII. Письменно переведите текст на русский язык.
Текст А
Energy and Agricultural Production
Agriculture is itself an energy conversion process, namely the conversion of solar energy through photosynthesis to food energy for humans and feed for animals. Modern agriculture requires an energy input at all stages of agricultural production such as direct use of energy in farm machinery, water management, irrigation, cultivation and harvesting. Post-harvest energy use includes energy for food processing, storage and in transport to markets. In addition, there are many indirect or sequestered energy inputs used in agriculture in the form of mineral fertilizers and chemical pesticides, insecticides and herbicides.
Whilst industrialized countries have benefited from these advances in energy availability for agriculture, developing countries have not been so fortunate. "Energizing" the food production chain has been an essential feature of agricultural development throughout recent history and is a prime factor in helping to achieve food security. Developing countries have lagged behind industrialized countries in modernizing their energy inputs to agriculture.
Agriculture accounts for only a relatively small proportion of total final energy demand in both industrialized and developing countries. In OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) countries, for example, around 3-5% of total final energy consumption is used directly in the agriculture sector. In developing countries the equivalent figure is likely to be similar - a range of 4-8% of total final commercial energy use.

Контрольная работа №1. Шифр №772
Вариант 1
I. Перепишите предложения. Укажите подлежащее, подчеркнув его одной чертой, а сказуемое – двумя. Переведите предложения.
1. We have many various electric devices in our houses.
2. Scientists constructed more powerful generators at the Krasnoyarskaya station.
3. An internal combustion engine needs a cooling device to prevent damage by excessive heat.

II. Перепишите следующие предложения. Подчеркните в них местоимения и определите их тип: личные или притяжательные. Переведите предложения.
1. It is impossible to imagine our civilization without electricity.
2. When you stand near a working engine you feel it vibrate.
3. The inventor was demonstrating his new device, with the workers watching its operation attentively.

III. Заполните таблицу, образовав степени сравнения имен прилагательных.
positive comparative superlative
1 long
2 more powerful
3 (the) least
4 expensive
5 tinier

IV. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое в Simple и определите его время (Present, Past или Future). Переведите предложения.
1. Motor cars maintained the speed of 60km within the city limits.
2. Electricity will be the energy of the future.
3. The workers use powerful machinery to assemble these huge units.

V. Перепишите следующие предложения, подчеркните ParticipleI и установите функции (определение, обстоятельство, часть сказуемого). Переведите предложения.
1.Rubbing glass with silk produces static electricity.
2. A Japanese company is planning to install several more electronic devices on the car instrument panel.
3. Generator is a device converting mechanical energy into a flow of electric current.

VI. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое в Continuous и определите его время (Present, Past или Future). Переведите предложения.
1. Scientists are working on the modification of known machinery.
2. For a long time scientists were looking for ways to convert fuel directly into power.
3. This laboratory will be developing an electronic monitoring system for cars.
XII. Письменно переведите текст на русский язык.
Текст А
Energy and Agricultural Production
Agriculture is itself an energy conversion process, namely the conversion of solar energy through photosynthesis to food energy for humans and feed for animals. Modern agriculture requires an energy input at all stages of agricultural production such as direct use of energy in farm machinery, water management, irrigation, cultivation and harvesting. Post-harvest energy use includes energy for food processing, storage and in transport to markets. In addition, there are many indirect or sequestered energy inputs used in agriculture in the form of mineral fertilizers and chemical pesticides, insecticides and herbicides.
Whilst industrialized countries have benefited from these advances in energy availability for agriculture, developing countries have not been so fortunate. "Energizing" the food production chain has been an essential feature of agricultural development throughout recent history and is a prime factor in helping to achieve food security. Developing countries have lagged behind industrialized countries in modernizing their energy inputs to agriculture.
Agriculture accounts for only a relatively small proportion of total final energy demand in both industrialized and developing countries. In OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) countries, for example, around 3-5% of total final energy consumption is used directly in the agriculture sector. In developing countries the equivalent figure is likely to be similar - a range of 4-8% of total final commercial energy use.

Контрольная работа №1. Шифр №772
Вариант 1

-

Форма заказа новой работы

Не подошла эта работа?

Закажи новую работу, сделанную по твоим требованиям

Оставляя свои контактные данные и нажимая «Заказать Контрольную работу», я соглашаюсь пройти процедуру регистрации на Платформе, принимаю условия Пользовательского соглашения и Политики конфиденциальности в целях заключения соглашения.

Фрагменты работ

Контрольная работа №1. Шифр №772
Вариант 1
I. Перепишите предложения. Укажите подлежащее, подчеркнув его одной чертой, а сказуемое – двумя. Переведите предложения.
1. We have many various electric devices in our houses.
2. Scientists constructed more powerful generators at the Krasnoyarskaya station.
3. An internal combustion engine needs a cooling device to prevent damage by excessive heat.

II. Перепишите следующие предложения. Подчеркните в них местоимения и определите их тип: личные или притяжательные. Переведите предложения.
1. It is impossible to imagine our civilization without electricity.
2. When you stand near a working engine you feel it vibrate.
3. The inventor was demonstrating his new device, with the workers watching its operation attentively.

III. Заполните таблицу, образовав степени сравнения имен прилагательных.
positive comparative superlative
1 long
2 more powerful
3 (the) least
4 expensive
5 tinier

IV. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое в Simple и определите его время (Present, Past или Future). Переведите предложения.
1. Motor cars maintained the speed of 60km within the city limits.
2. Electricity will be the energy of the future.
3. The workers use powerful machinery to assemble these huge units.

V. Перепишите следующие предложения, подчеркните ParticipleI и установите функции (определение, обстоятельство, часть сказуемого). Переведите предложения.
1.Rubbing glass with silk produces static electricity.
2. A Japanese company is planning to install several more electronic devices on the car instrument panel.
3. Generator is a device converting mechanical energy into a flow of electric current.

VI. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое в Continuous и определите его время (Present, Past или Future). Переведите предложения.
1. Scientists are working on the modification of known machinery.
2. For a long time scientists were looking for ways to convert fuel directly into power.
3. This laboratory will be developing an electronic monitoring system for cars.
XII. Письменно переведите текст на русский язык.
Текст А
Energy and Agricultural Production
Agriculture is itself an energy conversion process, namely the conversion of solar energy through photosynthesis to food energy for humans and feed for animals. Modern agriculture requires an energy input at all stages of agricultural production such as direct use of energy in farm machinery, water management, irrigation, cultivation and harvesting. Post-harvest energy use includes energy for food processing, storage and in transport to markets. In addition, there are many indirect or sequestered energy inputs used in agriculture in the form of mineral fertilizers and chemical pesticides, insecticides and herbicides.
Whilst industrialized countries have benefited from these advances in energy availability for agriculture, developing countries have not been so fortunate. "Energizing" the food production chain has been an essential feature of agricultural development throughout recent history and is a prime factor in helping to achieve food security. Developing countries have lagged behind industrialized countries in modernizing their energy inputs to agriculture.
Agriculture accounts for only a relatively small proportion of total final energy demand in both industrialized and developing countries. In OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) countries, for example, around 3-5% of total final energy consumption is used directly in the agriculture sector. In developing countries the equivalent figure is likely to be similar - a range of 4-8% of total final commercial energy use.

Контрольная работа №1. Шифр №772
Вариант 1
I. Перепишите предложения. Укажите подлежащее, подчеркнув его одной чертой, а сказуемое – двумя. Переведите предложения.
1. We have many various electric devices in our houses.
2. Scientists constructed more powerful generators at the Krasnoyarskaya station.
3. An internal combustion engine needs a cooling device to prevent damage by excessive heat.

II. Перепишите следующие предложения. Подчеркните в них местоимения и определите их тип: личные или притяжательные. Переведите предложения.
1. It is impossible to imagine our civilization without electricity.
2. When you stand near a working engine you feel it vibrate.
3. The inventor was demonstrating his new device, with the workers watching its operation attentively.

III. Заполните таблицу, образовав степени сравнения имен прилагательных.
positive comparative superlative
1 long
2 more powerful
3 (the) least
4 expensive
5 tinier

IV. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое в Simple и определите его время (Present, Past или Future). Переведите предложения.
1. Motor cars maintained the speed of 60km within the city limits.
2. Electricity will be the energy of the future.
3. The workers use powerful machinery to assemble these huge units.

V. Перепишите следующие предложения, подчеркните ParticipleI и установите функции (определение, обстоятельство, часть сказуемого). Переведите предложения.
1.Rubbing glass with silk produces static electricity.
2. A Japanese company is planning to install several more electronic devices on the car instrument panel.
3. Generator is a device converting mechanical energy into a flow of electric current.

VI. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое в Continuous и определите его время (Present, Past или Future). Переведите предложения.
1. Scientists are working on the modification of known machinery.
2. For a long time scientists were looking for ways to convert fuel directly into power.
3. This laboratory will be developing an electronic monitoring system for cars.
XII. Письменно переведите текст на русский язык.
Текст А
Energy and Agricultural Production
Agriculture is itself an energy conversion process, namely the conversion of solar energy through photosynthesis to food energy for humans and feed for animals. Modern agriculture requires an energy input at all stages of agricultural production such as direct use of energy in farm machinery, water management, irrigation, cultivation and harvesting. Post-harvest energy use includes energy for food processing, storage and in transport to markets. In addition, there are many indirect or sequestered energy inputs used in agriculture in the form of mineral fertilizers and chemical pesticides, insecticides and herbicides.
Whilst industrialized countries have benefited from these advances in energy availability for agriculture, developing countries have not been so fortunate. "Energizing" the food production chain has been an essential feature of agricultural development throughout recent history and is a prime factor in helping to achieve food security. Developing countries have lagged behind industrialized countries in modernizing their energy inputs to agriculture.
Agriculture accounts for only a relatively small proportion of total final energy demand in both industrialized and developing countries. In OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) countries, for example, around 3-5% of total final energy consumption is used directly in the agriculture sector. In developing countries the equivalent figure is likely to be similar - a range of 4-8% of total final commercial energy use.

Контрольная работа №1. Шифр №772
Вариант 1

-

Купить эту работу

Контрольная работа по английскому языку

250 ₽

или заказать новую

Лучшие эксперты сервиса ждут твоего задания

от 200 ₽

Гарантии Автор24

Изображения работ

Страница работы
Страница работы
Страница работы

Понравилась эта работа?

или

26 сентября 2016 заказчик разместил работу

Выбранный эксперт:

Автор работы
KsenijaM
4
На данный момент не беру заказы в работу
Купить эту работу vs Заказать новую
0 раз Куплено Выполняется индивидуально
Не менее 40%
Исполнитель, загружая работу в «Банк готовых работ» подтверждает, что уровень оригинальности работы составляет не менее 40%
Уникальность Выполняется индивидуально
Сразу в личном кабинете Доступность Срок 1—5 дней
250 ₽ Цена от 200 ₽

5 Похожих работ

Контрольная работа

Глаголы стоящие в скобках поставить в Condizionale и перевести предложения 1 Oggi io vorrei andare i

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
110 ₽
Контрольная работа

Перевести на итальянский язык Обратить внимание на употребление условного наклонения

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
140 ₽
Контрольная работа

Перевести на итальянский язык используя лексику из словарей урока и правильно употребляя формы повел

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
150 ₽
Контрольная работа

Изменить действительный залог сказуемого на страдательный сохранив время глагола

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
140 ₽
Контрольная работа

Перевести предложения на русский язык Затем поменять страдательный залог на действительный и перевес

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
180 ₽

Отзывы студентов

Отзыв Irina Andreeva об авторе KsenijaM 2016-04-08
Контрольная работа

Спасибо за работу. Ответственный автор, всем рекомендую)

Общая оценка 5
Отзыв Raze об авторе KsenijaM 2015-10-27
Контрольная работа

Благодарю за контрольную по немецкому, выполнена в срок)

Общая оценка 5
Отзыв Марина [email protected] об авторе KsenijaM 2016-02-05
Контрольная работа

все отлично, спасибо!

Общая оценка 5
Отзыв Татьяна_5085 об авторе KsenijaM 2017-09-20
Контрольная работа

работа выполнена молниеносно. Автора рекомендую.

Общая оценка 5

другие учебные работы по предмету

Готовая работа

Художественный перевод с иностранного языка

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
1500 ₽
Готовая работа

Особенности перевода на русский язык оригинального английского текста

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
1890 ₽
Готовая работа

Прагматическая адаптация переводов в публицистических текстах

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
900 ₽
Готовая работа

Эмоциональный концепт

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2240 ₽
Готовая работа

Словосложение в английском языке

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2800 ₽
Готовая работа

диплом Концепт время

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2000 ₽
Готовая работа

Средства выражение иронии в романе Der Campus Ditrich Schwaniz

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
3300 ₽
Готовая работа

ЛИНГВИСТИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ТИПОВ ТЕКСТА «ИНТЕРВЬЮ» (НА МАТЕРИАЛЕ ИНТЕРВЬЮ СО ЗНАМЕНИТЫМИ ЛЮДЬМИ)

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2500 ₽
Готовая работа

Компьютерные технологии как обязательный компонент современного обучения иностранному языку

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2800 ₽
Готовая работа

Проблемы перевода юридических текстов

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
400 ₽
Готовая работа

Английская и русская вежливости в контексте культурных традиций

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
2800 ₽
Готовая работа

Орфоэпические особенности английского языка в Австралии

Уникальность: от 40%
Доступность: сразу
1000 ₽